Velg en side

Digitale markedsføringstips på lavbudsjett  

Det å drive med digital markedsføring kan være avgjørende for at akkurat din bedrift kan slå igjennom. Likevel er det ikke sikkert at din bedrift kan ta seg råd til å bruke masse penger på markedsføring, og vi har derfor laget noen gode tips til hvordan du best kan promotere din business på sosiale medier og på nett. 

I den digitale verden vi lever i nå så har vi ikke konsentrasjon nok til å følge med. Vi scroller og blar og det skal ofte mye til for at man fanger forbrukeres oppmerksomhet – hvert fall over lenger tid. Det er derfor først og fremst viktig at du bestemmer deg hvordan din bedrift skal være utad. Er det fargerikt, morsomt, estetisk pent eller kanskje bare illustrasjoner? Prøv å finn noe som passer til dere. 

Slå igjennom på Instagram  

Det er ikke «bare bare» å ha en bedriftskonto på Instagram. For å virkelig slå igjennom så har vi et par gode tips. For det er første er det viktig at feeden din ser bra ut. Dette er et overblikk over hvem bedriften er, og det er det første man ser når man klikker seg inn på kontoen. Alt trenger ikke å matche, men vær sikker på at alle bildene du og dere deler reflekterer businessen.  

Videre er et godt tips hashtags. Mange tenker nok at hashtags er «ut», men det er det altså ikke. Det er en super måte å havne sammen med andre bilder, poster og bedrifter som jobber innenfor samme felt. Når man klikker på en hashtag så er det fordi man virkelig vil se innholdet, så her kan du finne mange potensielle kunder. https://www.mobilebet.com/no kunne for eksempel brukt spill, betting, games, football og mange andre slike ord som sine hastags.  

Vær synlig på nett Det er generelt bare viktig at bedriften din er synlig på nett og at det er enkelt for potensielle kunder å finne dere. Har dere en nettside som fungerer godt og som gjør at det er lett å finne informasjon om bedriften? Er dere synlig på sosiale medier? Dette er det viktigste du kan gjøre som bedrift. Og husk at sosiale medier faktisk har en ganske god påvirkningskraft, så det er ingen dum ide å la en på jobben fokusere litt på deres sosiale mediaprofiler. Du skal ikke se bort ifra at det kommer til å hjelpe på både salg og synlighet.